Inotec a fost la Digital Marketing Forum
In continuare, vom trece in revista cateva aspecte generale discutate in cadrul Digital Marketing Forum 2013.
1. E-mail Marketing
Strategiile de e-mail marketing au impact mai mare asupra bazei de date de utilizatori daca acestia au ceva de castigat din experienta oferita de un anumit business. Premiile mici, garantate ii determina pe utilizatori sa interactioneze cu brandul. Strategiile care au componente de tipul “invita un prieten” s-au dovedit Putin eficiente din punct de vedere al interactiunii consumator-brand.
2. Landing Page
Un aspect important care ajuta utilizatorul odata ce ajunge pe site-ul business-ului este sa primeasca ajutor pentru a merge mai departe in procesul de interactiune sau cumparare. In acest sens specialistii recomanda “lead consumer” - date de contact cu ajutorul carora utilizatorul sa poata intra in contact cu reprezentantii brandului foarte usor. De asemenea, are un impact pozitiv afisarea in Landig Page a noutatilor interesante cu privire la activitatea business-ului.
3. Paginile de Facebook
Unul dintre cele mai importante aspecte subliniate in cadrul evenimentului a facut referire la necesitatea de a ne seta obiective mai eficient pentru paginile de brand din Facebook. Numarul de like-uri si share-uri devin mai putin importante daca nu privim lucrurile din punct de vedere al notorietatii brandului si ne orientam catre a identifica un alt rol al paginilor. Acest rol este acela de a intra in contact cu o comunitate de oameni care au un punct comun - brandul.
In calitate de specialisti, ne facem treaba asa cum trebuie daca, in timp, oferim membrilor comunitatii suficiente informatii incat sa considere ca acela e un produs/serviciu bun pentru el; de asemenea, a fost punctat fapul ca intrebarile puse de comunitatea de pe Facebook sunt foarte importante atat pentru brand cat si pentru utilizator. Pentru brand pentru ca isi pastreaza fanii aproape, pentru utilizator pentru ca a primit un raspuns prin care isi asigura o nevoie.
4. Ecosistemul din jurul brandului
Fiecare brand sau business are construit in jurul sau o serie de activitati necesare pentru dezvoltare. Aceste activitati ating gradul maxim de eficienta daca sunt realizate intr-o ordine fireasca. Astfel analiza brandului si a ecosistemului acestuia, este un prim pas - consumatori, beneficii, caracteristici generale- urmata de un proces de optimizare, luarea deciziei si, in final, advocacy pentru brandul respectiv. Un punct important de urmarit aici este comportamentul consumatorului (consumer behaviour). Acest aspect al brandului, analizat din toate punctele de vedere, ofera informatii valoroase pentru strategia brandului.
Asteptam cu nerabdare editia urmatoare a Digital Marketing Forum pentru a ne completa cunostintele, dar si pentru a face schimb de informatii cu specialistii din domeniu.